Interaktív városnézés
Interaktív városnézés
Rendezvények 2017.
Rendezvények 2017.
Szerelmesek Fesztiválja
Szerelmesek Fesztiválja
Történelmi Napok
Történelmi Napok
Szentgotthárdi Hadiösvény
Szentgotthárdi Hadiösvény
Kaland és Játék
Kaland és Játék
Közérdekű telefonszámok
Közérdekű telefonszámok
Jooble - Álláslehetőségek a környéken
Jooble - Álláslehetőségek a környéken
Szentgotthárd lap
VII. évfolyam 6. szám
Kiemelt hírek

25 éves jubileum az Opel szentgotthárdi gyárában

25 éves jubileum az Opel szentgotthárdi gyárában
2017. március 30. csütörtök, 08:25

A magyar kormány feladata és felelőssége, hogy minden feltételt biztosítson ahhoz, hogy az Opel új tulajdonosa a magyarországi tevékenység bővítésében és fejlesztésében legyen érdekelt - mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter szerdán Szentgotthárdon, az Opel-gyárban, a gyártás megkezdésének 25. évfordulójának alkalmából tartott ünnepségen.

A magyar kormány feladata és felelőssége, hogy minden feltételt biztosítson ahhoz, hogy az Opel új tulajdonosa a magyarországi tevékenység bővítésében és fejlesztésében legyen érdekelt - mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter szerdán Szentgotthárdon, az Opel-gyárban, a gyártás megkezdésének 25. évfordulójának alkalmából tartott ünnepségen.

Emlékeztetett arra, hogy több kormánydöntés is született, amely PSA-csoport számára vonzóvá teheti a szentgotthárdi gyár fejlesztését, példaként említette a társasági adó szintjének csökkentését, a kutatási-fejlesztési adókedvezményeket, a kedvező beruházásösztönzési rendszert. Szijjártó Péter méltatta, hogy az Opelnek nagy szerepe volt abban, hogy Magyarország a rendszerváltás óta az autóipar fellegvárává vált Európában. A magyarországi autóipar termelési értéke tavaly elérte a 7874 milliárd forintot, ennek 92 százaléka export volt - mondta.

Karl-Thomas Neumann, az Opel/Vauxhall elnök-vezérigazgatója új lehetőségként értékelte a PSA és az Opel/Vauxhall egyesítését, amelyből megfogalmazása szerint új Európa-bajnok születhet. Hozzátette: a további növekedést az szolgálja, ha az Opel valódi német márka marad.

Az ünnepséget összekötötték az Opel legfrissebb modellje, az új Insignia magyarországi premierjével. A modellt 1,5 literes turbó benzinmotorral szerelik, amely a szentgotthárdi Flex-gyárban készül. Szijjártó Péter beszédében az Opel és Magyarország közös sikertörténetének nevezte a szentgotthárdi gyár elmúlt 25 évét, olyan teljesítménynek ami a magyar emberek keze munkáját, kreativitását és szorgalmát dicséri. Elismerését fejezte ki azoknak a dolgozóknak, akik negyed százada már akkor is a szentgotthárdi árban dolgoztak, amikor az első Opel Astra lekerült a gyártósorról.

Felidézte, hogy az Opel szentgotthárdi gyárában az összeszerelés éveiben 85 ezer Astra és Vectra személygépkocsi készült, az elmúlt negyedszázad alatt pedig összesen 9 millió motort és 2 millió hengerfejet gyártottak.

Közölte, azt, hogy a magyar emberek megszerették az Opel márkát, bizonyítja, hogy 500 ezer Opel gépkocsi futott a magyar utakon, ebből 415 ezret a hazai márkakereskedésekben adtak el, és az Opel jelenleg is a harmadik az eladási listán.

Szólt arról is, hogy a szentgotthárdi gyár tulajdonosa összesen 1,4 milliárd eurónyi, 430 milliárd forintnyi beruházást, fejlesztést hajtott végre, három lépcsőben felépítették Európa legkorszerűbb flexibilis motorgyárát. Hozzátette: tavaly rekordévet zárt a motorgyár, hiszen minden eddiginél több, 629 ezer 199 motort gyártottak, a szentgotthárdi üzem ma már az Opel cégcsoport meghatározó része.

Hangsúlyozta: a magyar kormány továbbra is arra törekszik, hogy lehetőségeihez mérten minden körülményt és feltételt úgy alakítson, hogy az Opel új tulajdonosa ne csak megtartsa, de továbbfejlessze a gyárat. Példaként említette, hogy csökkentették a társasági adó mértékét, amely szavai szerint legalacsonyabb az Európai Unióban. Szijjártó Péter kijelentette azt is: 2018-ban megkezdik a Rábafüzes és Körmend közötti autóút építését.

Karl-Thomas Neumann, az Opel elnök-vezérigazgatója ünnepi beszédében egyebek között arról emlékezett meg, hogy 1992. március 13-án Antall József akkori magyar miniszterelnök vezette le a gyártósorról az első, 1,1 literes, benzines, ötajtós Opel Astrát, amelynek akkori ára nem érte el az egymillió forintot. A járművet később a Magyar Közlekedési Múzeumnak ajándékozták, de a jubileumi ünnepségre most ismét Szentgotthárdra érkezett. Hangsúlyozta: 25 évvel ezelőtt Magyarország első autóipari beruházását hajtották végre, az összeszerelő üzem indítása után pedig négy hónappal később már megkezdte a termelést a motorgyár is, amit 2013-ban a Flex-motorgyár követett.

Karl-Thomas Neumann szólt arról is, hogy a 2016-ban az év autójává választott új Opel Astrákban is Szentgotthárdon készült "szív dobog", és a márka új zászlóshajójába a genfi autószalonban bemutatott Insigiába is szentgotthárdi motor dolgozik majd. Hozzátette: 2020-ig 29 új modell bevezetését tervezik, idén ebből hetet mutatnak be. Szólt a PSA-val kötött egyesülésről is. Fontosnak nevezte, hogy az Opel továbbra is megmaradjon német márkának, de mérnökeik közösen egy új Európa-bajnok márkát is kifejleszthetnek. Már rövid távon is sikert remélnek, például az utcai terepjárók kategóriájában - mondta.

Greg Buchal, a szentgotthárdi gyár igazgatója első sorban 1200 munkatársainak mondott köszönetet, közülük is kiemelte azt a 167 kollégáját, aki már a kezdetekkor is az Opelben dolgozott.

Az igazgató szerint a szentgotthárdi gyárnak nemcsak múltja, de jelene és jövője is van, továbbra is szükség lesz az ott dolgozók tudására, szorgalmára, lelkesedésére és profizmusára.

A múlt, jelen és jövő összekapcsolódását jelképezte, hogy Szijjártó Péter, Karl-Thomas Neumann és Greg Buchal a 25 éve gyártott első Astrával gördültek be az ünnepségnek helyet adó gyártócsarnokba, de már az előzőleg általuk leleplezett új Opel Insigniában hajtottak ki onnan.

Forrás: MTI / Fotó: Varga György
Képek